سوالات آیین نامه رانندگی به صورت بسته

گردش به راست و چپ در رانندگی صحیح را بشناسید

گردش به راست و چپ در رانندگی

گردش به راست و چپ در رانندگی fsu football jersey college football jerseys jordan proto max 720 fsu football jersey borsa prima classe uberlube luxury lubricant keyvone lee jersey asu football jersey oregon football jerseys jordan air force 1 uberlube luxury lubricant custom dallas stars jersey kansas city chiefs crocs durex intense vibrations ring latex hood یکی از مواردی است که در ابتدای رانندگی برای بسیاری از تازه کارها سخت و دشوار به نظر می‌رسد. به خصوص اینکه این موضوع در آیین نامه رانندگی و آزمون شهری دارای قوانین و قواعد خاص خود است. البته چرخش در رانندگی فقط به رانندگان مبتدی منحصر نمی‌شود! در بسیاری از موارد دیده شده است که دیگر افراد نیز قوانین و روش صحیح و درست انجام آن را نمی‌دانند. همین موضوع است کهcainsmooredonna yara ellen wille gabsoutlet ynotborse cruz azul jersey 2023 ovyescarpe marellaabiti guardianiscarpe loevenichhut saldigeox cainsmooredonna and-camicie capsvondutch legioiedigea ovyescarpe برخی اوقات باعث وقوع سوانح جبران ناپذیر شده است. توصیه می‌کنیم ادامه این مطلب از سایت آیین نامه رانندگی را درباره گردش به راست و چپ در رانندگی از دست ندهید.

چرا گردش به راست و چپ در رانندگی مهم است؟

راننده‌ای را تصور کنید که در یک خیابان کم عرض و بسیار شلوغ، به شکل ناگهانی تصمیم به دور زدن می‌گیرد! بدون راهنما شروع به حرکت بدون رعایت اصول و قواعد کرده و برای چند دقیقه‌ای، هر دو لاین را بند می‌آورد. البته این، قسمت خوب ماجراست!

حال تصور کنید که همین راننده در یک شب بارانی، بدون رعایت روش درست این کار را انجnike san diego padres durex skin feel nike air max 97 durex skin feel cheap baseball jerseys best sex toys for men adidas yeezy 700 v3 durex skin feel Iowa State Football Uniforms milan jersey 2022 23 yeezy boost 350v2 yeezy boost 350 v2 nike air max 97 Florida state seminars jerseys 49ers jersey for sale ام می‌دهد. ناگهان خودروی پشتی که به او بسیار نزدیک بوده است، از پشت به خودروی در حال دور زدن برخورد می‌کند. خودروی لاین مخالف هم که در حال نزدیک شدن است، ترمز می‌گیرد اما خودرو لیز خورده و باعث ایجاد تصادف زنجیره‌ای می‌شود.

مثال‌هایی از زندگی روزمره زدیم. اما آزمون شهری چطور؟ اگر داوطلب دریافت گواهینامه باشید، حتما مطلع هستید که بسیار از اوقات، افسر صرفا به خاطر دور زدن اشتباه یا غیرقانونی افراد را رد می‌کند. بنابراین اگر کسی از قبل این موضوعات را نداند و به خاطر نسپارد، ممکن است حتی بعد از یک پارک دوبل عالی، با رعایت نکردن قوانین چرخش، رد شود.

به این ترتیب می‌توان نتیجه گرفت که دانستن اصول و قواعد گردش به راست و چپ در رانندگی از اهمیت بسیار بالایی برخوردار است. علاوه بر اصول و قوانین موجود در آیین نامه، برخی موارد ایمنی نیز در این زمینه وجود دارد. به علاوه، موضوعات دیگری هستند که دانستن آن‌ها صرفا با کسب تجربه امکان پذیر است. در ادامه این مطلب به تمامی این نکات اشاره خواهیم کرد. بررسی این موارد در سه قسمت «گردش به راست»، «گردش در معابر شهری» و «گردش در معابر خارج شهری» خواهد بود. با ما باشید.

آیا گردش به راست آزاد است؟

حتما بسیار شنیده‌اید که می‌گویند «گردش به راست آزاد است». اما آیا طبق آخرین ویرایش قوانین آیین نامه رانندگی این گونه است؟ اگر بدون توجه به راست گردش کردید و جریمه شدید، یا افسر ایراد گرفت چه؟

قبلا گردش به راست تحت هر شرایطی در تقاطع‌ها آزاد بود. اما امروزه دیگر این گونه نیست. اگر به تقاطعی رسیدید و تابلوی «گردش به راست آزاد» را ملاحظه کردید، می‌توانید این کار را انجام دهید. sneakers donna monki velour legging nike rose max mara cube coat yeezy march 2022 scarpe guardiani uomo marella outlet sapatos camel homem la milanesa borse nuova collezione 2023 amazon ceinture pour le dos ανταλλακτικα πλυντηριο ρουχων πιτσος tono cenizo oscuro cicás hosszúujjú gyerekpóló xiaomi yi lite 4k veste moto toute saison amazon این تابلو معمولا به صورت دایره‌ای و آبی طراحی و نصب می‌شود.

فراموش نکنید که مهم نیست شرایط تقاطع به چه صورت است. قرمز یا سبز بودن چراغ راهنما نیز اهمیتی ندارد. اگر تابلو وجود داشت، گردش به راست آزاد است. اما دقت کنید که اگر تابلویی مشاهده نکردید، نباید این کار را انجام دهید، وگرنه جریمه خواهید شد.

نکته قابل توجهی که در این باره وجود دارد در ارتباط با فرهنگ رانندگی صحیح است. گاهی اوقات در یک تقاطع تابلوی آزاد بودن گردش به راست وجود دارد، اما رانندگان جلویی با توقف در سمت راست مسیر، راه را مسدود می‌کنند. برای جلوگیری از بروز مشکل، دقت داشته باشید که اگر قصد دارید در یک تقاطع به صورت مستقیم یا به سمت چپ ادامه مسیر دهید، در قسمت راست تقاطع (پشت چراغ قرمز) پارک نکنید. همچنین اگر قصد گردش به چپ دارید، حتما در سمت چپ توقف کنید تا پس از سبز شدن چراغ، مشکلی به وجود نیاید.

آموزش گردش به راست و چپ در رانندگی

گردش به راست و چپ در معابر شهری

در ادامه مطلب گردش به راست و چپ در رانندگی، باید این موضوع را بررسی کنیم که گردش و چرخش و نیز دور زدن در داخل شهر به چه گونه است. این قسمت علاوه بر مفید بودن در زندگی روزمره، برای داوطلبان آزمون شهری گواهینامه اهمیت بالایی دارد.

درباره گردش به راست صحبت کردیم. همچنین درباره روش انجام آن باید بگوییم که دشواری خاصی ندارد. صرفا لازم است با استفاده از راهنما، چندین متر قبل از محل گردش به لاین راست تغییر مکان دهید. سپس به راحتی می‌توانید گردش کنید.

اما نکات ریزی درباره گردش به چپ وجود دارد. هر زمان تصمیم گرفتید به چپ گردش کنید، حتما چندین متر قبل از مکان گردش راهنمای چپ را فعال کنید. بعد از استفاده از راهنما، به لاین چپ منتقل شوید. وقتی به محل گردش رسیدید، باید در منتهی الیه سمت چپ جاده توقف کنید. یعنی در قسمت چپ جاده، دقیقا همانجایی که باید گردش کنید توقف کنید. اگر خودروی دیگری از سمت جلو در حال نزدیک شدن نبود، گردش را انجام دهید.

اما شاید در آزمون آیین نامه از شما سوال شود که «در چه فاصله‌ای قبل از گردش باید از راهنما استفاده کرد؟». پاسخ این سوال در معابر داخل شهری، صد متر مانده به محل دور زدن و گردش می‌باشد. بهتر است که همواره این موضوع را رعایت کنید تا به هیچ وجه دچار مشکل نشوید.

گردش به راست و چپ در معابر خارج شهری

گردش به راست در معابر خارج شهری دارای همان قوانینی است که ذکر کردیم. البته معمولا آزاد بودن یا نبودن گردش به راست اهمیت زیادی ندارد، زیرا تقاطع و چراغ قرمز در آن وجود ندارد. اما حتما قبل انجام گردش از راهنما استفاده کنید.

روش گردش به چپ در راه‌های خارج شهری کمی متفاوت‌تر است. دلیل آن نیز، خطرناک بودن و سرعت بالای وسایل نقلیه در این معابر می‌باشد.

برای گردش به چپ در جاده‌های خارج شهری، ابتدا 100 متر قبل از محل، از راهنمای چپ استفاده نمایید. سپس وقتی به محل رسیدید، از جاده خارج شده و به منتهی الیه سمت «راست» وارد شوید. یعنی در محل دور زدن به چپ، در شانه خاکی سمت راست جاده توقف نمایید و منتظر بمانید. زمانی که خودرویی در لاین خودتان و لاین مقابل در حال نزدیک شدن نبود، می‌توانید به صورت ایمن گردش خود را انجام دهید.

توجه کنید که اگر مثل چرخش در شهر، در منتهی الیه سمت چپ جاده توقف کنید، احتمال بسیاری وجود دارد که خودرویی از عقب به شما نزدیک شود و قصد شما را برای گردش تشخیص ندهد. به دلیل سرعت بالای آن، احتمال برخورد و وقوع تصادف وجود دارد.

برای قبولی در آزمون به چه نکاتی در این باره دقت کنیم؟

برخی سوالات مانند «روش صحیح گردش به راست و چپ در رانندگی» و همچنین «در چه فاصله ای از میادین توقف ممنوع است؟» ممکن است مطرح شود. پس به آن‌ها تسلط داشته باشید. همچنین اعداد مهم هستند. مثلا 100 متر مانده به محل گردش در داخل شهر و 150 متر قبل در بزرگراه باید از راهنما استفاده کرد.

همواره به قوانین توجه داشته باشید. در خیابان با خط ممتد نباید گردش انجام شود. همچنین در حریم تونل، پل و امثال آن نیز این موضوع ممنوع است. ممکن است افسر از شما بخواهد گردش کرده و به یک خیابان یک طرفه با تابلوی ورود ممنوع وارد شوید. در این صورت عنوان کنید که این امر خلاف قانون می‌باشد. همچنین استفاده از راهنما در آزمون عملی نیز مهم است.

امیدواریم با رعایت نکات و موضوعات فوق، تجربه‌ای بی نظیر در رانندگی داشته باشید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Fill out this field
Fill out this field
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.
You need to agree with the terms to proceed