سوالات آیین نامه رانندگی به صورت بسته

هزینه و شرایط گواهینامه پایه دو در سال 1401

شرایط گواهینامه پایه دو در سال 1401

بعضی از مشاغل نیاز دارند که با ماشین‌های سنگین‌تری کار کنند. در این مواقع اطلاع از هزینه و شرایط گواهینامه پایه دو در سال ۱۴۰۱ ضروری می‌شود. کسانی که راننده سرویس مدرسه هستند. همچنین افرادی که کارشان با ماشین آمبولانس و آتش نشانی است لازم است گواهینامه پایه دو بگیرند. افرادی که صاحب ماشین ون هستند نیز جز این دسته محسوب می‌شوند.

پس در نتیجه گواهینامه پایه ۳ برای رانندگی با خودرو‌های معمولی است.اما بپردازیم به اینکه هزینه و شرایط گواهینامه پایه دو در سال ۱۴۰۱ چگونه است. چه مدارکی برای اخذ این گواهی نامه لازم است؟ چطور می‌توان برای گواهینامه پایه دو اقدام کرد؟

گواهینامه پایه دو چیست و چه کاربردی دارد؟

در ابتدا به این مطلب بپردازیم که گواهینامه پایه دو چیست؟ گواهینامه پایه دو به مربوط به رانندگانی است که خودرو‌های با ظرفیت حداکثر ۱۵ نفر دارند. همچنین با وزن حداکثر ۳۵۰ کیلوگرم میرانند. البته همان طور که بالا اشاره کردیم برای رانندگی سرویس مدرسه، ماشین‌های آتش نشانی یا آمبولانس اخذ این گواهی نامه ضروری است.

خودرو‌های نیمه سنگین کامیونت و وانت سواری نیز به گواهینامه پایه ۲ نیاز دارند. کسانی که متقاضی گواهینامه پایه دو هستند باید قبل از آن گواهینامه پایه ۳ را دریافت کرده باشند. در ادامه می‌پردازیم به هزینه و شرایط گواهینامه پایه دو در سال ۱۴۰۱

شرایط گرفتن گواهینامه پایه دو به شکل زیر است:

باید دارای گواهینامه پایه ۳ باشید
حداقل ۶ ماه از زمان اعتبار گواهینامه پایه ۳ باید باقی مانده باشد
سن شما حداقل ۲۳ سال باشد. البته با این شرط که گواهینامه پایه ۳ خود را در ۱۸ سالگی گرفته باشید.
دقت داشته باشید با توجه به نکته بالا در صورتی که گواهینامه رانندگی پایه سوم بالاتر از سن ۱۸ سالگی گرفته باشید، حداقل سن مجاز برای گواهینامه پایه دو، ۵ سال بعد از آن خواهد بود.

هزینه گواهینامه پایه دو در سال 1401

شرایط ثبت نام گواهینامه پایه دو

هزینه و شرایط گواهینامه پایه دو در سال ۱۴۰۱ بر اساس مواردی است که در این مقاله به آن‌ها شاره شده است. هزینه گرفتن گواهینامه پایه دو در آموزشگاه‌های رانندگی مختلف متفاوت است. شما باید هزینه‌های ثابتی را در نظر داشته باشید. معاینه پزشکی، هزینه تست عدم اعتیاد که حدوداً بین ۴۰ تا ۵۰ هزار تومان محاسبه می‌شود. هزینه فیش صدور کاردکس و هزینه کتاب نیز به صورت مجزا باید پرداخت شود. در نهایت هزینه گرفتن گواهینامه پایه ۲، تقریباً ۱ تا ۱ میلیون و ۲۰۰ هزار تومان خواهد بود.

شما برای ثبت نام و گرفتن گواهینامه پایه دو خود نیاز‌مند ارائه مدارکی هستید که این مدارک به شرح زیر هستند:

  • گواهینامه پایه ۳ و یک نسخه کپی از آن همراه داشته باشید.
  • کارت ملی و یک نسخه کپی از آن از ضروریات ثبت نام و اخذ گواهی نامه است.
  • شناسنامه و یک نسخه کپی از آن نیز با خود داشته باشید.
  • ۸ قطعه عکس ۴*۳ با زمینه سفید در مدارکتان باشد.
  • گواهی عدم اعتیاد نیز بر اساس قوانین مربوطه لازم است.

توضیحات هزینه و شرایط گواهینامه پایه دو

تا به این جای مطلب در رابطه با هزینه و شرایط گواهینامه پایه دو در سال ۱۴۰۱ صحبت شد. سپس می‌پردازیم به مزایای گرفتن گواهینامه پایه دو برای رانندگان.
با داشتن گواهینامه پایه دو خود، می‌توانید در شرکت‌های دولتی به عنوان راننده استخدام شوید. این یک فرصت مناسب برای شما خواهد بود. زیرا که از حقوق ثابت و بیمه برخوردار می‌شوید. همچنین می‌توانید مسئولیت سرویس مدارس را برعهده بگیرید. این روز‌ها اشتغال با وانت سواری یا کامیونت‌ها جهت باربری نیز فرصت شغلی مناسبی است که با گواهینامه پایه دو میسر است. پس در نتیجه می‌تواند منبع درآمد خوبی برای شما باشد.

پیگیری صدور گواهینامه پایه ۲

برای پیگیری صدور گواهینامه پایه ۲ خود، شما می‌توانید با مراجعه به سایت پست، از موقعیت ارسال گواهینامه خود و زمان رسیدن آن اطلاع کسب کنید. البته این به شرطی است که کاردکس شما صادر شده باشد.همچنین مدت زمان گرفتن گواهینامه پایه دوم، زمان زیادی نخواهد بود. حدوداً بین ۲ تا ۳ ماه می‌باشد.

همچنین میتوانید آزمون آیین نامه را در اینجا بخوانید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Fill out this field
Fill out this field
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.
You need to agree with the terms to proceed