سوالات آیین نامه رانندگی به صورت بسته

نمونه سوالات علائم راهنمایی و رانندگی در سال 1401

نمونه علائم راهنمایی و رانندگی در سال 1401

در این مقاله با نمونه سؤالات علائم راهنمایی و رانندگی در سال ۱۴۰۱ آشنا خواهید شد. همچنین نحوه دانلود کردن آن از این سایت به شما آموزش داده می‌شود. آنچه که در این سؤالات مشاهده می‌کنید، تمامی تابلو‌هایی است در کتاب آیین‌نامه راهنمایی و رانندگی جدید موجود است.
معمولاً طراحان سؤال از آن‌ها در آزمون آیین نامه راهنمایی و رانندگی استفاده می‌کنند و ذهن متقاضیان را به چالش می‌کشند. به طور کلی به تابلو‌ها یا نشان‌های بازدارنده، تابلو‌های انتظامی نیز می‌گویند. تابلو‌های بازدارنده، بیشتر به صورت دایره با نوار حاشیه قرمز رنگ هستند. همچنین نوع ممنوعیت را با علامت خاص نشان می‌دهند. یکی از این تابلو‌های بازدارنده تابلوی‌ایست است. به شکل هشت ضلعی با زمینه قرمز رنگ و با نوشته‌ایست یا STOP طراحی شده است. تابلوی رعایت حق تقدم تنها رأس یا سر این تابلو به سمت پایین می‌باشد.

سؤالات علائم راهنمایی و رانندگی در سال ۱۴۰۱

نمونه سؤالات علائم راهنمایی و رانندگی در سال ۱۴۰۱ در اختیار شما قرار گرفته است تا برای آزمون با تسلط کافی آماده شوید. آنچه در این سؤالات اهمیت دارد این است که با علائم به صورت چندین باره مواجه می‌شوید و در نهایت می‌توانید در آزمون موفق شوید.

شرکت در آزمون آیین نامه

نمونه سوالات علائم راهنمایی و رانندگی 1401

در این مواقع بر سر آزمون که ‌می‌روند ممکن است بین دو گزینه دچار شک شوند و نتوانند به درستی گزینه انتخاب کنند. توصیه ما این است تنها آن‌ها را حفظ نکنید. سعی کنید نمونه سؤالات علائم راهنمایی و رانندگی در سال ۱۴۰۱ با تکر ار و تمرین یاد بگیرید. هر چند جدای از آزمون نیاز یک راننده آشنایی و تسلط به قوانین راهنمایی و رانندگی است. در نتیجه نمونه سؤالات علائم راهنمایی و رانندگی در سال ۱۴۰۱ می‌تواند مرور خوبی برای همه رانندگان باشد.

علائم راهنمایی و رانندگی

پس از تست زنی شما به تلسط خوبی می‌رسید. آنچه در آزمون اتفاق می‌افتد این است که شما تابلو را به خوبی می‌شناسید با دیدن شکل تابلو و رنگ تابلو می‌توانید به سادگی دو گزینه را حذف کنید. اگر بین دو گزینه شکی برای شما بوجود آمد تنها با تکرار و تمرین می‌توانید حذف گزینه کنید. چرا که خیلی از هنر جویان نکات ریز طراحی شده در علائم را از یاد می‌برند. پس با این حساب ااگر بین دو گزینه‌ای شک داشتید و چنانچه اشتباه پاسخ دهید. یک سؤال آزمونی را از دست خواهید داد. ضمن اینکه شما در آزمون نباید بیشتر از ۴ غلط داشته باشید.

علائم و تابلو‌ها

معمولاً سؤالات علائم و تابلو‌ها سؤالاتی هستند که متقاضیان راهنمایی و رانندگی آن را به خوبی پاسخ می‌دهند. توصیه ما صرفاً دانلود کردن نمونه سؤالات علائم راهنمایی و رانندگی در سال ۱۴۰۱ است. زیرا که با تنوع بسیاری از سؤالات مواجه می‌شوید و در نهایت می‌توانید در آزمون بدرخشید. راه دیگری که نیز به هنرجویان توصیه می‌شود این است که برای یادگیری تابلو‌ها نشانه‌گذاری ذهنی انجام شود. معمولاً کسانی که نمی‌خواهند مطلبی را حفظ کنند بیشتر سعی می‌کنند برای آن داستان سرایی کنند یا با علامت‌گذاری آن را به خاطر بسپارند. مثلاً در تابلو عابر پیاده چند فرد وجود دارد یا چند خط روی تابلو کشیده شده است. اعلام خطر چه رنگی است؟ که رنگ آن نارنجی است.

علائم هشدار دهنده در نمونه سوالات علائم راهنمایی و رانندگی

مثلاً علامت تعمیرگاه، علامت به حق تقدم نزدیک می‌شوید، گردش به راست ممنوع، طول محدوده خطر، تابلو راننده معلول، عکس‌های مربوط به گردش‌های راست که شبیه هم هستند در نمونه سؤالات علائم راهنمایی و رانندگی در سال ۱۴۰۱ موجود است. شما با علامت زدن این سؤالات می‌توانید این موارد را چندین بار مرور و تکرار کنید. نکته‌ای که در این پکیج سؤالات استفاده شده است سؤال علامت مثلثی شکل چیست؟ می‌ باشد. در جواب اشاره شده است که برای علائم هشدار دهنده و رعایت حق تقدم کاربرد دارد.

نمونه سوالات 1401

در نمونه سؤالات علائم راهنمایی و رانندگی در سال ۱۴۰۱ سؤالات طبقه‌بندی را مشاهده می‌کنید. خصوصاً در بخش تابلو‌ها تعداد سؤالات زیاد است و شما آنقدر تست می‌زنید تا به یک تسلط کافی برسید. این تست زنی باعث می‌شود شما تجزیه و دسته‌بندی مناسبی برای آزمون خود داشته باشید. نمونه سؤالات علائم راهنمایی و رانندگی در سال ۱۴۰۱ به شما کمک می‌کند تا انواع تست آزمون آیین‌نامه را به راحتی تشخیص داده و جواب درست بدهید.

تعداد سوالات تابلو ها و علائم 

حالا باید بپردایم در آزمون تئوری راهنمایی و رانندگی اصولاً چند سؤال از علائم و تابلو‌ها می‌آید. با توجه به ازمون‌های سال‌های اخیر در آزمون آیین‌نامه حداقل ۷ و حداکثر ۱۲ تست از تابلو‌های راهنمایی طرح می‌شود. معمولاً در آزمون تئوری تابلوی راهنمایی و رانندگی آورده می‌شود و از شما می‌خواهد بگویید چه تابلویی است. همچنین معمولاً چهار تابلوی راهنمایی و رانندگی آورده می‌شود. از شما سؤال می‌شود کدام تابلو تابلوی مورد نظر سؤال است.

تکرار سوالات در نمونه سوالات علائم راهنمایی و رانندگی  1401 

خبر خوب این است که توجه کنید که این سؤالات بدون هیچ گونه تغییری در امتحان آیین‌نامه شما مطرح می‌شوند. پس با دقت و تمرکز این سؤالات را مطالعه کنید. مطمئن باشید شما راحت‌تر در امتحان آیین‌نامه قبول می‌شوید. ما نمونه سؤالات علائم راهنمایی و رانندگی در سال ۱۴۰۱ به صورت کاملاً رایگان در اختیار شما قرار داده‌ایم. هدف ما گسترش آگاهی و خدمت‌رسانی به شما مخاطبین محترم است. معتقدیم با رشد و آگاهی اجتماعی می‌توانیم جامعه‌ای سالم‌تر و قانون‌مند‌تر داشته باشیم.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Fill out this field
Fill out this field
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.
You need to agree with the terms to proceed