سوالات آیین نامه رانندگی به صورت بسته

نمونه سوالات حق تقدم آیین نامه رانندگی با جواب 1401

رعایت حق تقدم

در جامعه امروز رعایت حق و حقوق شهروندی از اهمیت بالایی برخوردار است. خیلی از رانندگان فهم درستی از حق تقدم ندارند. مسأله حق تقدم فقط به آزمون آیین‌نامه محدود نمی‌شود. هرچند نمونه سؤالات آیین نامه حق تقدم با جواب ۱۴۰۱ می‌تواند باعث قبولی شما در آزمون شود. اما این امر اگر در بین رانندگان نیز نهادینه شود، تأثیرات مثبتی در نظم جامعه خواهد گذاشت.
نمونه سؤالات حق تقدم آیین‌نامه رانندگی با جواب ۱۴۰۱ علاوه بر آزمون در مسیر‌های خیابان نیز به شما کمک می‌کند. شما بعد از اخذ گواهی نامه وقتی سر چهار راه و میدان قرار می‌گیرید باید تابع قانون باشید. از قانون پیروی کردن اهمیت زیادی در بین رانندگان و نیروی انتظامی دارد.

سوالات حق تقدم آیین‌نامه رانندگی

سعی کنید در مقابل افرادی که جلوی شما می‌پیچند و درکی از قوانین آیین‌نامه ندارند نایستید. شما مسئول رفتار‌های آن‌ها و همچنین قانون شکنی‌ها نیستید.
تغییر عادت‌های غلط مردم به مرور ممکن می‌شود. راهکار این است که هر فرد قانون را به صورت شخصی رعایت کند. نمونه سؤالات حق تقدم آیین‌نامه رانندگی با جواب ۱۴۰۱ در اختیار شما قرار دارد. با رعایت چند نکته و حل سؤالات آن می‌توانید به قوانین آیین‌نامه‌ای مسلط شوید.

شرکت در آزمون آیین نامه

بررسی تابلو‌ها

قبل از شروع هر کاری باید به بررسی تابلو‌ها بپردازیم. باید بدانید که کارآیی تابلو‌ها چیست. هر کدام چه معنایی دارند. تابلو خیابان اصلی یا فرعی را مشخص می‌کند.
نمونه سؤالات حق تقدم آیین‌نامه رانندگی با جواب ۱۴۰۱ به شما فهم درستی از اصول و قوانین می‌دهد.
در ابتدا باید بدانید که ماشین‌های خیابان اصلی حق تقدم دارند. کافیست این شش تابلو را در ذهن داشته باشید:

تابلو های راهنمایی و رانندگی

 

تابلو‌ایست، که نشان می‌دهد که شما در خیابان فرعی قرار دارید. پس در نتیجه حق تقدم با شما نیست.
تابلو دوم نیز واضح است. یعنی نشان می‌دهد حق تقدم با شما نیست. تابلو سوم نیزکه معنای این است که شما در خیابان اصلی قرار دارید. چهارمین تابلو نشان می‌دهد که از محدوده خیابان اصلی خارج شدید. تابلو‌های بعدی نیز معنای دقیق دارند. در تابلو سمت راست حق تقدم با شماست. تابلو سمت چپ حق تقدم با شما نیست.

نمونه سؤالات حق تقدم آیین‌نامه رانندگی با جواب ۱۴۰۱ باعث می‌شود که سؤالات آیین‌نامه اصلی برای شما قابل حل باشد.
همواره به خاطر داشته باشید تابلو رعایت حق تقدم در خیابان فرعی نصب می‌شود.
تابلو‌ایست یا هر نشانه‌ای از‌ایست مانند خط‌های عرضی مختص‌ایست، در خیابان فرعی نصب می‌شود. اگر دقت داشته باشید بیشتر خیابان‌های فرعی عرض کمتری نسبت به خیابان‌های اصلی دارند

تابلو‌های حق تقدم در خیابان فرعی وجود دارند

بعد از اینکه مشخص شد کدام خیابان اصلی یا فرعی است، کار کمی راحت‌تر می‌شود. تابلو‌های حق تقدم در خیابان فرعی وجود دارند. پس مشخصاً حق عبور ابتدا با خودرو‌هایی است که در خیابان اصلی تردد می‌کنند. با رعایت این نکات نمونه سؤالات حق تقدم آیین‌نامه رانندگی با جواب ۱۴۰۱ را به شکل مسلط‌تری پاسخ می‌دهید.
تعیین حق تقدم خودرو‌هایی که همگی در خیابان اصلی قرار دارند شاید در نگاه اول پیچیده باشد. اما با رعایت نکات زیر به راحتی می‌توان به قوانین آن مسلط شد:

برای عبور دو خود رو در خیابان اصلی سه حالت برای عبور وجود دارد. بر اساس دستور العملی که در زیر نوشته شده است می‌توانید موارد را بررسی کنید.

در حالت اول باید طوری باشد که مسیر خودرو‌ها باهم تداخلی نداشته باشند. هر کدام می‌توانند آزادانه به مسیر خود ادامه دهند. در این حالت اصولاً حق عبور همزمان با هردوست و فرقی در آن‌ها ندارد.
مسیر خودرو‌ها در دومین حالت با هم تداخل دارد. یکی قصد سفر مستقیم دارد. دیگری در حال گردش است. پس در نتیجه اولویت عبور با خودرویی است که قصد سفر مستقیم دارد.
در سومین حالت هر دو خودرو در حال گردش در مسیر خود هستند. که در این وضعیت اولویت حرکت با خودرویی است که قصد گردش به راست را دارد.

در نمونه سؤالات حق تقدم آیین‌نامه رانندگی با جواب ۱۴۰۱ با انواع پرسش‌های متنوع مواجه خواهید شد. علاوه بر آن پاسخ نامه نیز در اختیار شما خواهد بود. تا به تمامی جوانب آزمون مسلط شوید.

آمادگی آزمون با نمونه سوالات حق تقدم آیین نامه رانندگی با جواب 1401  

بر اساس آنچه در آزمون‌های آیین‌نامه آمده است، بیشتر سؤالات از و منابع آن‌ها از سال‌های گذشته است. پس شما صرفاً با مطالعه منبع آزمونی سال‌های اخیر می‌توانید به خیلی از سؤالات در آزمون پاسخ دهید.
هدف ما از تهیه این سؤالات این است که به راحتی در آزمون قبول شوید. زمان مطالعه برای متقاضیان آزمون اهمیت زیادی دارد. بسیاری از افراد بدلیل مشغله کاری می‌خواهند در کمترین بیشترین بازدهی را داشته باشند. بنا براین نمونه سؤالات حق تقدم آیین‌نامه رانندگی با جواب ۱۴۰۱ ابزاری کمک‌کننده خواهد بود. در این مقاله سعی شده است کلیدی‌ترین نکات رعایت حق تقدم به شما ارائه شود. جدای از آزمون رعایت این نکات در رانندگی بسیار اثر بخش خواهد بود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Fill out this field
Fill out this field
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.
You need to agree with the terms to proceed