سوالات آیین نامه رانندگی به صورت بسته

میخ چشم گربه ای چیست و چه کاربردی دارد؟

میخ چشم گربه ای

شاید برای شما هم این سوال پیش آمcustom kings jersey sit top kayak custom sublimated hockey jerseys yeezy boost 350 v2 hyperspace decathlon bmx keyvone lee jersey nike air jordan 1 elevate low durex intense vibrations ring nike air jordan 1 elevate low yeezy shoes under 1000 sac à dos eastpak sac eastpak yeezy shoes under 1000 sac eastpak keyvone lee jersey ده باشد که اجسام کوچک، سخت و شبرنگ داری که در حاشیه راه و جاده قرار می‌گیرند چه چیزی هستند! آیا تا به حال به این فکر کرده‌اید که نام این وسیله چیست و دقیقا چه کاربردی دارد؟ در واقع در آیین نامه رانندگی ایران به آن میخ چشم گربه ای گفته می‌شود. تا سال‌ها قبل برای برخی موارد مثل حاشیه گذاری راه از خطوط شبرنگ و گاردریل شبرنگ دار استفاده می‌شد. اما امروزه میخ چشم گربهiwona wig loevenichmutze jerseys for sale yeezy shoes adidas juventusjerseys for sale yeezy shoes adidas juventus 22 23 yeezy shoes custom football jerseys nike jordan proto max Iowa State Football Uniforms nfl shop buffalo bills cheap nfl football jerseys adidas yeezy shoes nike san diego padres air jordan 1 custom football jerseys cheap nfl football jerseys nike san diego padres 22 23 yeezy shoes custom football jerseys nike jordan proto max Iowa State Football Uniforms nfl shop buffalo bills cheap nfl football jerseys adidas yeezy shoes nike san diego padres air jordan 1 custom football jerseys cheap nfl football jerseys nike san diego padres akuschuhe 24hbottle loevenichhutkaufen cainsmooredonna maisenzashop gabsoutlet tatascarpe marellaoutlet akuscarpe cruz azul jersey 2023 harmonte-blaine negozitata von-dutch ای این کار را ساده‌تر کرده است. جالب است که نکاتی درباره این وسیله در آزمون آیین نامه هم وجود دارد که باید آن‌ها را بدانید. پس در ادامه مطلب با وب سایت آیین نامه رانندگی همراه باشید.

میخ چشم گربه ای چیست؟

امروزه دیگر چه در جاده‌های خارج شهر و چه در راه‌های داخل شهری، از این وسیله استفاده می‌شود. به همین دلیل حتما تا به حال آن را مشاهده کرده‌اید. یا حداقل صدای خودرو هنگام رد شدن از روی آن را باید شنیده باشید!

میخ چشم گربه ای به مکعب‌های کوچک فلزی گفته می‌شود که در حاشیه راه و برای مرز بندی استفاده می‌شود. جنس این وسیله فلز یا پلاستیک است. بنابراین مقاومت و دوام آن بالاست. همچنین این وسیله به صورت دائمی مورد استفاده قرار می‎‌گیرد. یعنی این طور نیست که بتوان آن را به راحتی برداشت و جابجا کرد.

اگر مطلب رانندگی در شب را خوانده باشید می‌دانید که در اکثر مواقع برای دیده شدن بهتر آن در طول شب، خصوصا در اتوبان‌ها و کمربندی‌ها از شبرنگ روی آن استفاده می‌شود. شبرنگ نه تنهاtono cenizo oscuro gucci gg0061s 003 Chile polo ralph lauren купить nike branco feminino air max nike wmns internationalist rosa creolen gold gucci deebo samuel jersey pumpkin spice outlet geox spaccio online veste moto toute saison amazon nike airmax plus fff scarpe guardiani uomo vendita orologi a pendolo amazon adidas originals 3mc black nike branco feminino air max باعث دید بهتر می‌‍شود، بلکه سبب می‌شود تا مرز راه به خوبی دیده شود.

اما کاربرد این وسیله چیست؟ در واقع دو کاربرد کلی برای آن وجود دارد. اولین کاربرد، مشخص کردن حاشیه راه است. در شانه راه، حاشیه راه‌های کوهستانی و خطرناک و نیز حاشیه بزرگراه و آزادراه از آن استفاده می‌شود تا رانندگان به اشتباه راه را گم نکنند. به دلیل برجستگی این میخ، وقتی خودرو به روی آن برود صدا و لرزش ایجاد می‌کند. پس به خوبی، خصوصا در شب می‌تواند رانندگان را راهنمایی نماید.

استفاده دیگر آن، جدا کردن یک قسمت از راه است. فرض کنید یک اتوبان یا کمربندی در قسمتی غیرهمسطح می‌شود و به شکل زمینی و روی پل ادامه پیدا می‌کند. معمولا وقتی پل پایان یافت و دوباره به اتوبان اصلی وصل شد، از چشم گربه‌ای استفاده می‌کنند تا خودروهایی که با سرعت از پل پایین می‌آیند دpumpkin spice yeezy march 2022 combinaison fee maraboutee steek oorbellen sapatos camel homem giga sport yeezy x prada combinaison fee maraboutee la milanesa borse nuova collezione 2023 ssd 500gb samsung 850 evo veste moto toute saison amazon adidas 3st.003 férfi deszkás cipő fehér kék max mara cube coat birkenstock linz sl footshopping amazon ceinture pour le dos چار حادثه نشوند. گاهی اوقات نیز برای مشخص کردن پارکینگ در راه‌های پرتردد از این وسیله استفاده می‌کنند.

آیا میخ چشم گربه ای در آزمون آیین نامه مهم است؟

بله! در واقع اگر می‌خواهید در آزمون آیین نامه به راحتی موفق شوید، باید بدانید که برخی موارد کوچک می‌تواند تاثیر بزرگی داشته باشد. مثلا ممکن است از این مبحث یک سوال در آزمون مطرح شود، اما پاسخگویی به همان یک سوال می‌تواند چیزی باشد که شما می‌خواهید! پس با ما همراه باشید.

در ابتدا باید دقت داشته باشید که وظیفه اصلی این وسیله، دید بهتر و هشدار دادن به رانندگان است. در واقع این وسیله با تاباندن نور باعث می‌شود تا حاشیه و مرزهای راه به خوبی دیده شود.

شاید سوال شود که در چه مکانی از این وسیله استفاده می‌شود. در ابتدا شما باید در نظر داشته باشید که استفاده از میخ زرد چشم گربه ای در وسط راه رخ نمی‌دهد! یعنی به طور مثال اگر یکی از گزینه‌ها مربوط به لاین سرعت و یا وسط اتوبان می‌شد، باید به راحتی آن گزینه را رد کنید. زیرا اگر این وسیله در وسط راه قرار گیرد، ممکن است سهوا زیر چرخ خودرو رود و راننده را اذیت کند.

محل استفاده آن در جاده، سمت چپ مسیر رفت و برگشت خودروهاست. همچنین در اتوبان و بزرگراه هم از این میخ در محل خالی وسط راه و بین این محل و باند اصلی استفاده می‌شود. البته علاوه بر این موارد، اصولی است که در بین لاین‌ها در جاده‌ها نیز از میخ چشم گربه ای استفاده شود، اما معمولا این اتفاق در کشورمان رخ نمی‌دهد. در حال حاضر صرفا در برخی راه‌های تازه احداث شده، جاهایی که نیاز به احتیاط فراوان است بین لاین‌ها این میخ را می‌کارند.

فراموش نکنید که نوع قرمز رنگ آن را در ورودی و خروجی راه و در موارد معدودی در لاین سرعت نیز استفاده می‌کنند. گرچه در ایران مرسوم نیست.

میخ چشم گربه ای زرد و قرمز

نکات مهم و قابل توجه درباره این نوع میخ

حال که به بررسی ماهیت و کاربرد این وسیله و همچنین سوالات و نکات احتمالی آن در آزمون آیین نامه رانندگی پرداختیم، بهتر است برخی نکات مهم دیگر را نیز عنوان کنیم. این نکات علاوه بر کاربردی بودن در زندگی روزمره، ممکن است به داوطلبان آزمون نیز کمک کند.

برخی می‌پرسند که آیا ممکن است این وسیله به چرخ‌های خودرو آسیب بزند یا خیر. در واقع باید بدانیم که در طراحی آن به این موضوع دقت شده است. یعنی تمامی وجه‌ها و کناره‌های آن صاف هستند. هیچ تیزی خاصی روی آن دیده نمی‌شود. البته مشخص است که رانندگی طولانی مدت روی هر برجستگی، خصوصا با سرعت زیاد می‌تواند ساییده شدن و استهلاک چرخ را سرعت بخشد. پس نگران آسیب نباشید، اما از روی میخ چشم گربه‌ای حرکت نکنید.

شاید تصور کنید (یا در آزمون در این باره سوال مطرح شود) که از این میخ‌ها در محل دست انداز و سرعت گیر نیز استفاده می‌شود. دقت کنید که در محل سرعت گیر به شرطی که دست انداز (یا همان برآمده) باشد، از میخ چشم گربه‌ای استفاده نمی‌شود. اما ممکن است در برخی موارد، مثل ورودی شهر و ابتدای پلیس راه از ردیف‌های متعدد این وسیله استفاده شود.

نکته مهم دیگر، تفاوت رنگ انواع مختلف آن است. همان طور که گفتیم، میخ زرد در مسیر رفت و برگشت و به معنی خط ممتد استفاده می‌شود. اما میخ قرمز بیشتر در ورودی جاده و لاین افزایش یا کاهش سرعت کاربرد دارد.

به طور کلی باید با چه وسایلی برای آزمون آیین نامه آشنا بود؟

یکی از سوال‌های رایج این است که علاوه بر این میخ، چه وسایل و ابزارهای ترافیکی دیگری وجود دارد که باید برای آزمون آیین نامه با آن‌ها آشنا باشیم؟

در خودرو شما باید با قطعات و لوازمی مانند پدال‌ها، فرمان، ترمز دستی و دنده، راهنما، بوستر ترمز، فیلترهای داخلی، گیربکس، موتور، رادیاتور، مبدل کاتالیستی و امثال آن آشنا باشید.

از وسایل ترافیکی مهم که در جاده و راه‌ها استفاده می‌شود نیز باید به همین میخ چشم گربه ای زرد و قرمز، کله قندی، خطوط ممتد و نقطه چین، دوربین‌های کنترل سرعت و تخلفات و نیز گاردریل اشاره کنیم. اگر با این موارد آشنا باشید، به راحتی به چند سوال آزمون پاسخ خواهید داد.

مشاهده کردید که در این پست از وب سایت آیین نامه رانندگی به بررسی میخ چشم گربه ای زرد و قرمز پرداختیم. ماهیت و استفاده آن را معرفی کردیم و همچنین نکاتی از آن که شانس مطرح شدن در ازمون ایین نامه را دارد را نیز بررسی و معرفی کردیم. گفتیم که این وسیله یکی از وسایل مهم ترافیکی است که نقش مهمی در هدایت رانندگان دارد. در اتوبان‌ها و بزرگراه‌ها، جاده‌های بین شهری و راه‌های داخل شهرها نیز از آن استفاده می‌شود.

نظر شما در این باره چیست؟ آیا تجربه جالبی در ارتباط با وسایل ترافیکی داشته‌اید؟ یا به سوال درباره این وسایل در آزمون آیین نامه برخورد کرده‌اید؟ بی صبرانه در انتظار دیدن نظرات ارزشمند شما هستیم.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Fill out this field
Fill out this field
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.
You need to agree with the terms to proceed