سوالات آیین نامه رانندگی به صورت بسته

شرایط و مدارک لازم برای گرفتن گواهینامه پایه سوم 3 در سال 1401

شرایط و مدارک لازم برای گرفتن گواهینامه پایه سوم 3

اگر شما هم عزمتان برای گرفتن گواهینامه جزم کرده‌اید تا انتهای مطلب همراه ما باشید. در این متن سعی شده است تا شرایط و مدارک لازم برای گرفتن گواهینامه پایه سوم ۳ در سال ۱۴۰۱ به صورت کامل به شما عزیزان ارائه شود. ‌امیدواریم با مطالعه این نکات به راحتی مراحل را پیش ببرید. لذت رانندگی همراه با رعایت قوانین و ضوابط تجربه شیرینی است که رانندگان آن را تأیید می‌کنند.
آنچه که مهم‌تر از اطلاعا از شرایط و مدارک لازم برای گرفتن گواهینامه پایه سوم ۳ در سال ۱۴۰۱ است این است که گواهینامه پایه سه چیست؟ گواهینامه پایه ۳ برای رانندگی با تمام خودرو‌های سواری شهری همچون تاکسی‌ها، وانتها، سواری‌ها و شاسی‌بلندها (به جز ماشین‌های وانت نیسان و ون ) به شما داده می‌شود.
در مجموع با داشتن گواهی نامه پایه سوم مجوز رانندگی با ماشین‌هایی با حداکثر مجموع وزنی ۳٫۵ تن و حداکثر ۹ سرنشین به شما داده می‌شود. بعد از کسب آگاهی از این مورد به شرایط و مدارک لازم برای گرفتن گواهینامه پایه سوم ۳ در سال ۱۴۰۱ می‌پردازیم.

همچنین بخوانید: آزمون آیین نامه رانندگی

برای گرفتن گواهینامه پایه ۳ چه شرایطی در نظر گرفته شده؟

متقاضیان باید دارای حداقل سن ۱۸ سال تمام باشند. پس اگر قبل از این سن اقدام به اخذ گواهینامه کنید عمل شما بی‌نتیجه خواهد بود.
داوطلبان گواهینامه باید دارای گواهی سلامت جسمی، روحی و روانی باشند. شما باید یک سری معاینات پزشکی از جمله چشم پزشکی و آزمایش خون را از سر بگذرانید.
دوره‌های آموزش عملی و نظری را به درستی و اصولی بگذرانید.
باید درآزمون آئین‌نامه و عملی با وسایل نقلیه مربوطه موفق شوید و نمره قبولی شما توسط افسر تأیید و امضا شود.
با وجود داشتن شرایطی که مطالعه کردید، زمان گرفتن گواهینامه شما رسیده است. شرایط و مدارک لازم برای گرفتن گواهینامه پایه سوم ۳ در سال ۱۴۰۱ به طور جامع خدمت شما مخاطب محترم ارائه می‌شود اما می‌پردازیم به اینکه چه مدارکی برای گرفتن گواهینامه لازم است؟

مدارک لازم برای اخذ گواهی نامه راهنمایی و رانندگی

اصل شناسنامه عکس‌دار به همراه یک کپی از صفحۀ اول و صفحۀ توضیحات (در صورت داشتن توضیحات)
اصل کارت ملی یا تأییدیه صادره از اداره ثبت احوال (در صورت داشتن شناسنامۀ جدید نیازی به این مورد نیست)
هشت قطعه عکس ۴×۳ مربوط به سال جاری
برای خانم‌ها طبعا داشتن همین مدارک بالا کافی و ضروری است. در مورد آقایانبه‌تازگی اعلام شده که برای گرفتن گواهینامه نیازی به داشتن کارت پایان خدمت نیست. جهت اطمینان خاطر یکی از موارد زیر را همراه داشته باشید:
اصل كارت پایان خدمت یا معافی به همراه كپی پشت و رو
گواهی اشتغال به خدمت عكس‌دار (به همراه دفترچه مرخصی یا فیش حقوقی)
برگه اعزام به خدمت کامپیوتری به همراه کپی عدم غیبت سنواتی
گواهی اشتغال به تحصیل با مهر تائیدیه منطقه (برای دانشجویان شهرستان با تائیدیه راهور) به همراه انتخاب واحد یا کارت تحصیلی

شرایط و مدارک لازم برای گرفتن گواهینامه

مدارک لازم برای گرفتن گواهینامه پایه سوم

تا به اینجای مطلب سعی شد به صورت جزئی و دقیق شرایط و مدارک لازم برای گرفتن گواهینامه پایه سوم ۳ در سال ۱۴۰۱ ارائه شود. بعد از اینکه مدارک شما کامل شد، زمان آن رسیده است که به آموزشگاه رانندگی مراجعه کنید. در یک اموزشگاه معتبر ثبت نام کنید زیرا که اعتبار آموزشگاه اهیت بالایی دارد. آموزشگاه خوب شما را چند گام جلو می اندازد. زیرا که شما از مربیان با تجربه و حرفه‌ای بهره‌مند می‌شوید. این مربی می‌تواند با شما مانند افسر آزمون عملی رفتار کند تا در زمان مواجه با افسر اصلی اضطزاب کمتری داشته باشد.

در نهایت در زمان آزمون با اعتماد به نفس بیشتری بتوانید آزمون دهید. همچنین نکات ضروری و لازم را در حین آموزش بیاموزید. همه متقاضیان دریافت گواهی نامه سه باید در کلاس‌های نظری و عملی آموزشگاه‌های مجاز و مورد تأیید ناجا، شرکت کنند. تا به اینجای مطلب در رابطه با شرایط و مدارک لازم برای گرفتن گواهینامه پایه سوم ۳ در سال ۱۴۰۱ صحبت شد. یکی از دغدغه‌های مهم هنرجویان هزینه‌های اخذ گواهینامه است. در ابتدا آموزشگاه را بررسی خواهیم کرد. هزینۀ ثبت‌نام در آموزشگاه‌های مختلف متفاوت است. اما با نگاه کلی به این لیست حدود قیمت را می‌توانید مشاهده کنید.

هزینۀ ثبت‌نام در آموزشگاه‌ها

کلاس‌های نظری ۸جلسه و ۱۶ ساعت با مبلغ ۱۲۰هزار تومان به صورت حدودی برگزار می‌شود.
کلاس‌های عملی ۱۲جلسه و ۲۴ ساعت با مبلغ ۷۰۰هزار تومان حدوداً تشکیل می‌شود.

فرم معاینه را بعد از ثبت‌نام و تکمیل مدارک در آموزشگاه رانندگی، از آموزشگاه دریافت کنید. در این مرحله شما باید به مطب یکی از پزشک‌های طرف قرارداد بروید. پس از انجام معاینات، نتیجه معاینات را دوباره به آموزشگاه رانندگی تحویل بدهید.

 مدارک لازم برای گرفتن گواهینامه پایه سوم 3 در سال 1401

آموزش مسائل فنی خودرو

شروع کلاس‌های تئوری و عملی شما بعد از انجام معاینات است. حضور در ۸ جلسه کلاس تئوری و ۱۲ جلسه کلاس عملی رانندگی ضروری است. همه متقاضیان باید در آن شرکت کنند. در اصل استثنائی برای کسی در این زمینه وجود ندارد. حتی اگر شاغل هم باشد ناگزیرید تا در این دو مجموعه کلاس شرکت کنید.
کلاس‌های تئوری شامل ۶ جلسه آشنایی با قوانین راهنمایی و رانندگی است. البته۲ جلسه آن مربوط به آموزش مسائل فنی خودرو است. در این کلاس شما با تمام قوانین رانندگی مثل حق تقدم، قوانین جاده‌ها و راه‌ها و… آشنا می‌شوید. یکی از اصلی‌ترین نکات یعنی اصول اولیۀ فنی خودرو مثل چک‌کردن باد ماشین و روغن و … را یاد می‌گیرید. بعد از اتمام کلاس‌های تئوری، باید در کلاس‌های عملی شرکت کنید. کلاس‌های عملی ۱۲ جلسه ۲ ساعته هستند. شما باید برای این کلاس یک مربی آموزش رانندگی انتخاب کنید تا با او به صورت عملی رانندگی یاد بگیرید.

شرایط  لازم برای گرفتن گواهینامه پایه سوم 3

آمادگی برای آزمون راهنمایی و رانندگی بعد از تمامی مراحل و کلاس‌ها است. باید برای شرکت در آزمون‌های راهنمایی و رانندگی آماده شوید. آزمون‌ها شامل دو مرحله می‌باشد. آزمون مقدماتی و آزمون اصلی. شرایط و مدارک لازم برای گرفتن گواهینامه پایه سوم ۳ در سال ۱۴۰۱ به طور کلی در این سایت نوشته شده است. تا مخاطبین عزیز از سردرگمی ر‌ها شوند. به راحتی بتوانند بر اساس زمان و بودجه‌ای که در دست دارند. برای گرفتن گواهینامه راهنمایی و رانندگی پایه سه اقدام کنند.
هزینه جهت صدور گواهی نامه ۲۰ هزار تومان می‌باشد و هزینه خدمات الکترونیک ۱۲ هزار تومان است. همچنین هزینه تمبر ۲۰۰۰ تومان برای شما در نظر گرفته شده است.بعد از انجام تمام این مراحل شما باید در ازمون مقدماتی آیین‌نامه راهنمایی و رانندگی شرکت کنید. پس از کسب موفقیت و قبولی در آن در آزمون عملی (شهر ) شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Fill out this field
Fill out this field
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.
You need to agree with the terms to proceed