سوالات آیین نامه رانندگی به صورت بسته

خلاصه نکات مهم آیین نامه رانندگی

نکات آیین نامه رانندگی

برای خیلی از متقاضیان آزمون رانندگی مطالعه خلاصه نکات مهم آیین‌نامه رانندگی کار ساز بوده است. یعنی با یادگیری یک سری نکات کاربردی می‌توان به بسیاری از سؤالات پاسخ داد.
نکته‌ای که بسیار حائز اهمیت است این است که شما حتماً از تجربیات افرادی که در ازمون قبول شده‌اند استفاده کنید. یعنی برای تکرار یک سری رویکرد اشتباه زمان خود را هدر ندهید.

خلاصه نکات  آیین نامه رانندگی

در این مطلب سعی شده است تا خلاصه نکات مهم آیین‌نامه رانندگی با توجه به تجربه افراد موفق در آزمون ارائه دهد. زبان ساده این نکات اهمیت بسیاری دارد زیرا قابل فهم‌تر خواهد بود. همیشه گفته می‌شود تجربه افراد شکست خورده را نیز گوش دهید. در کلام آن‌ها ناگفته‌های زیادی هست. به طوری که با شنیدن آن‌ها دیگر اشتباهات را تکرار نمی‌کنید. در این مرحله شنیدن این اشتباهات به مفع شما خواهد بود.

آلودگی صوتی 

شما درآینده تبدیل به یک راننده خواهید شد. پس یک راننده‌ی خوب باید با مقررات و آیین‌نامه رانندگی آشنا باشد. تا اینکه بتواند با زبان جاده هم سو باشد. یکی از خلاصه نکات مهم آیین‌نامه رانندگی صدای بوق خودرو شماست.

همچنین میتوانید آزمون آیین نامه را بخوانید.

بوق خودرو باید استاندارد باشد. اگر دقت کرده باشید گاهی این صدا موجب آزار رساندن به دیگران می‌شود. ممکن است خیلی از افراد کهن سال یا کودک از صدای آن بوق دچار وحشت شوند. به طور کلی صدای بوق نباید به گونه‌ای باشد که آلودگی صوتی را منجر شود.
پس در نتیجه بوق باید صدایی یکنواخت و متعارف داشته باشد. هدف از صدای بوق این است که راننده و عابر پیاده هوشیار شوند.

خلاصه نکات مهم آیین‌نامه رانندگی شما را در مسیر رانندگی و تعلیم آن راهنمایی می‌کند. مثلاً ممکن است این سؤال پیش آید که در کجا‌ها سبقت اکیدا ممنوع است؟
معمولاً یک اصل را برای این موضوع در نظر گرفته‌اند. گفته شده است هر جا که دید ندارید، سبقت گرفتن ممنوع است. در آیین‌نامه رانندگی در این سه مورد سبقت اکیدا ممنوع است:

سرپیچ‌ها، چون زاویه دید راننده کم است.
۵۰ متر بعد و قبل از پیچ‌ها
۱۰۰ متر قبل از ورودی تونل، درون تونل.

نکته: اگر در روی یک پل در حال رانندگی هستید. در طول پل سبقت اکیدا ممنوع است. (خطوط وسط جاده، خط ممتد است. پس به معنای ممنوعیت سبقت می‌باشد. )
در فاصله ۱۵۰ متری پیچ‌ها دور زدن ممنوع است.
با رعایت خلاصه نکات مهم آیین‌نامه رانندگی باعث رشد نظم در عبور و مرور خیابانی می‌شویم.

گردش به چپ

مثلاً ممکن است شما بخواهید گردش به چپ داشته باشید، قوانین آیین‌نامه رانندگی به شما اجازه نمی‌دهد تا وسط خیابان این کار را انجام دهید. در اولین قدم ۵۰۰ متر مانده به محل گردش، راهنمای راست بزنید. پس از راهنما زدن، در مکانی ایمن در سمت راست توقف کنید. سپس راهنمای چپ بزنید. بر اساس رعایت حق تقدم گردش به چپ را انجام دهید.خلاصه نکات مهم آیین‌نامه رانندگی در جزئی‌ترین مسائل آیین‌نامه رانندگی نیز وارد شده است. اگر شما تقاطعی را دیدید که از هر گونه علائم راهنمایی خالی است، ابتدا توقف کامل داشته باشید و بعد از آن با احتیاط عبور کنید.

در آیین‌نامه رانندگی توقف در چه مواردی اکیدا ممنوع است؟

عدد ۱۵ را بخاطر بسپارید! در ۱۵ متری این مکان‌ها توقف اکیدا ممنوع است: میدان‌ها، تقاطع‌ها، شیر‌های آتش نشانی، چراغ راهنمایی، ورودی و خروجی ادارات آتش نشانی و ابتدا و انتهای پیچ‌ها. بدلیل عبور‌های اضطراری از این محل‌ها، به هیچ عنوان حق توقف در این محدوده‌ها وجود ندارد. خلاصه نکات مهم آیین‌نامه رانندگی در رابطه با اصول شهروندی بسیار راهگشا خواهد بود.

نکات سبقت گرفتن

زمان استفاده از چراغ فلاشر چه زمانی است؟

ما برای استفاده از چراغ فلاشر یک اصل قرار داده‌ایم، یعنی هرگاه احساس کردید خطری در جلوی مسیر شما وجود دارد و در عین حال رانندگانی که در پشت سر شما در حال رانندگی هستند باید سرعت خود را کم کنند و با سرعت آهسته‌تری برانند از فلاشر استفاده کنید.
ممکن است در طول مسیر خود متوجه شوید خودرو شما دارای مشکلی است. به طوری که امکان بروز حادثه وجود دارد از فلاشر برای اطلاع‌رسانی دیگر رانندگان استفاده کنید.

رانندگی در شب 

تا به اینجا بخشی از خلاصه نکات مهم آیین‌نامه رانندگی گفته شد. دید در شب یکی از دغدغه‌های رانندگان است. به طور کلی رانندگی در شب مشکل‌تر از روز می‌باشد. بر اساس قوانین آیین‌نامه راهنمایی و رانندگی اگر شب در یک جاده‌ی دوطرفه، در حال رانندگی هستید. از نور بالا استفاده نکنید. زیرا دید راننده خط مخالف و همچنین راننده‌ی جلویی هم مسیر خود را مختل می‌کنید. اگر می‌خواهید راننده مقابل را متوجه خود کنید یک نور بالا بزنید. برای مراقبت از دید و حواس راننده جلو و هم مسیر خود، از نور پایین در فاصله ۱۵ متری استفاده کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Fill out this field
Fill out this field
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.
You need to agree with the terms to proceed