سوالات آیین نامه رانندگی به صورت بسته

تعویض پلاک موتور سیکلت را چگونه انجام دهیم؟

تعویض پلاک موتور سیکلت

این روزها بازار خرید و فروش موتور سیکلت، به خصوص وسیله‌های کارکرده و دست دوم داغ شده است. مطمئنا می‌دانید که بعد از چک کردن موارد و فاکتورهای فنی و مالی، حین خرید نوبت به انتقال مالکیت و تعویض پلاک موتور سیکلت می‌رسد. فرآیندی که باید به دقت انجام بگیرد تا بتوانید به خوبی از وسیله استفاده کنید. همچنین به جز خرید موتور، در برخی شرایط دیگر نیز نیاز به تعویض پلاک موتور سیکلت وجود دارد. با وب سایت آیین نامtatacalzature mandarinaducksaldi lamilanesaborse akuschuhe uspoloassnscarpe saldigeox scarpeovye andcamiciesaldi borsalamilanesa aguilas cibae?as jersey lecopavillon blundstoneprezzi 24h-bottle and-camicie gioie-di-gea ه رانندگی همراه باشید تا همه چیز را در این باره بدانید.

روش تعویض پلاک موتور سیکلت چیست؟

همان طور که می‌دانید و اطلاع دارید، برخی فرایندهای اداری وجود دارد که باید برای این کار طی شود. بعد از این که این مراحل طی شد، می‌توانید پلاک و کارت موتورسیکلت جدید را به همراه سند انتقال داده شده دریافت کنید. این مراحل به طور کلی توسط پلیس راهور صورت می‌گیرد.

مراکز تعویض و صدور پلاک معمولا شلوغ هستند. به همین دلیل است که باید قبل از مراجعه، به صورت اینترنتی نوبت دریافت کنید. برای این کار کافی است به سادگی به وب سایت نوبت دهی تعویض پلاک به نشانی nobatdehi.epolice.ir مراجعه کنید (برای ورود به سایت روی نشانی کلیک کنید). وقتی وارد سایت شدید، در صفحه اصلی استان و شهر خود را انتخاب نمایید. سپس نوع خدمت (به طور مثال انتقال مالکیت) cascos de moto para niños vespa lx 50cc vaude bagage sapatos camel homem sciallando xiaomi yi lite 4k air jordan 4 military black tally weijl shorts la milanesa borse nuova collezione 2023 равни ботуши лак и кожа равни ботуши лак и кожа zapatos adidas altos para mujer sneakers donna baltimore ravens trikot jackson harmont&blaine و نوع وسیله نقلیه (موتور سیکلت) خود را تعیین کنید و جستجو را انتخاب کنید. در صفحه باز شده خواهید توانست نوبت خود را دریافت کنید.

بعد از گرفتن نوبت باید با در دست داشتن مدارک مورد نیاز به مرکز مورد نظر مراجعه کنید (در nfl gear NFL College Jerseys College Rugby Jersey College Rugby Jersey cheap yeezys ja morant jersey original nike air max sale cheap baseball jerseys cheap jordan 1 cheap baseball jerseys air max 95 sale durex skin feel College Rugby Jersey eagles jersey wigs for sale ادامه لیست مدارک مورد نیاز را ذکر خواهیم کرد). در این محل بررسی مدارک شما صورت می‌‎گیرد. پس از آن نیز وسیله نقلیه از لحاظ فنی چک می‌شود. در صورتی که همه موارد مورد تایید کارشناس‌ها باشد، می‌توانید پلاک و دیگر مدارک را دریافت کنید. در طی این فرایند، مبالغی نیز از شما دریافت خواهد شد. با ما همراه باشید تا به طور مفصل و با جزئیات درباره همه این موارد اطلاعات کسب کنید.

مدارک مورد نیاز برای تعویض پلاک موتور

در ادامه به ذکر تمامی مدارکی که برای این کار نیاز دارید خواهیم پرداخت. توصیه ما به شما این است که حین مراجعه، کلیه این موارد را همراه داشته باشید تا بدون معطلی و به نحو احسن بتوانید خدمات مورد نیاز خود را دریافت نمایید.

  • مدارک هویتی شخصی از جمله اصل شناسنامه و کارت ملی مالک موتور سیکلت و همچنین فردی که می‎‌خواهید مالکیت را به او انتقال دهید.
  • اسناد مالکیتی وسیله نقلیه، یعنی سند شرکت و همچنین سندی که پلیس راهنمایی و رانندگی برای موتور سیکلت شما صادر کرده است.
  • کارت موتورسیکلت
  • مدارک احراز محل سکونت مالک و فرد خریدار
  • معاینه فنی و برگه آن
  • مدارک و فیش‌های پرداخت مبالغ مورد نیاز برای تعویض پلاک موتور سیکلت
  • گواهی عدم خلافی موتور سیکلت

در نظر داشته باشید در صورتی که هنوز کارت ملی جدید شما صادر نشده است، می‌توانید اصل شناسنامه را به همراه رسید کارت ملی هوشمند همراه خود داشته باشید.

منظور مدارک احراز محل سکونت، مدارک و اسنادی است که نشان دهد شما در آن محل سکونت دارید. این موضوع می‌تواند شامل سند ملک و یا فیش و قبض آب و برق و گاز باشد.

همچنین لازم به ذکر است که گواهی عدم خلافی موتور توسط پلیس از طریق مراجعه به پلیس +10 صادر می‌شود. البته در صورتی که هنوز خلافی و بدهی دارید، ابتدا باید آن را پرداخت کنید تا این گواهی توسط پلیس برای شما صادر شود.

به علاوه همه این موارد، فراموش نکنید که حضور خریدار و فروشنده به طور همزمان در محل تعویض پلاک ضروری است. این امر به صورت غیرحضوری انجام نمی‌گیرد.

در پست استعلام خلافی موتور سیکلت نیز می‌توانید در این باره بیشتر بخوانید.

مراحل و هزینه تعویض پلاک موتور سیکلت

هزینه تعویض پلاک چقدر است؟

ابتدا در هنگام نوبت گیری به صورت آنلاین در سامانه‌ای که ذکر کردیم، مبالغی باید پرداخت شود. اولین مورد مربوط به دین قانونی موتورسیکلت یا همان مبالغ مالیاتی است. این هزینه را باید قبل از نوبت گیری در سامانه پرداخت کنید. برای این کار بعد از انتخاب گزینه جستجو در سایت (طبق مراحلی که گفته شد)، روی «مشاهده کامل اطلاعیه» و سپس «استعلام و پرداخت بدهی مالیاتی» در صفحه بعدی کلیک کنید. در هنگام مراجعه به مرکز مورد نظر، فیش پرداخت را همراه خود داشته باشید.

فارغ از مبالغی که گفته شد، هزینه‌ای نیز برای صدور پلاک جدید و نصب آن و همچنین مراحل انتقال مالکیت از شما در مرکز تعویض پلاک دریافت خواهد شد. برای پرداخت آن نیازی به واریز به حساب نیست، بلکه این هزینه با استفاده از کارتخوان و در محل دریافت خواهد شد. بنابراین در روز مراجعه به همراه خود کارت بانکی داشته باشید.

این مبلغ در سال‌های مختلف متغییر است و نمی‌توان آن را به طور دقیق ذکر کرد. همچنین گاها برای وسایل نقلیه مختلف متفاوت خواهد بود. صرفا می‌توان گفت که در سال 1401، هزینه دریافت شده به عنوان مالیات چیزی حدود 30 هزار تومان بوده است.

پروسه تغییر پلاک چقدر زمان می برد؟

این روزها مراکز تعویض پلاک در سراسر کشور شلوغ هستند. بنابراین در ابتدا باید روی این نکته تاکید داشته باشیم که حتما با داشتن نوبت قبلی مراجعه کنید تا معطل نشوید. بسیار پیش می‌آید که افراد بدون داشتن نوبت مراجعه کرده و برای ساعت‌ها معطل می‌شوند و در نهایت نیز مرکز را ترک می‌کنند.

می‌توان گفت که اگر قبلا به صورت آنلاین نوبت دریافت کرده باشید، فرآیند به سرعت و در دو الی سه روز (با احتساب زمان نوبت) به انجام خواهد رسید. البته این صرفا مربوط به پلاک است، زیرا دریافت مدارک جدید از جمله کارت موتور سیکلت زمان‌بر است. این مدارک را پس از تعویض پلاک موتور سیکلت در منزل خود توسط پستچی دریافت خواهید کرد.

نکات مهم درباره تعویض پلاک

در سایت نوبت دهی تعویض پلاک، امکان پرداخت بدهی‌های مالیاتی و همچنین احراز هویت محل سکونت شما وجود دارد. حتما این مراحل را طی کرده و سپس اقدام به دریافت نوبت اینترنتی کنید تا در پروسه جلوتر باشید.

به همراه داشتن کلیه مدارک هنگام مراجعه از الزامات مهم است. اگر مدارک شما نقص داشته باشید، مجبور خواهید بود تا دوباره بازگشته و آن‌ها را همراه بیاورید. حتما به این موضوع دقت داشته باشید.

در روز مراجعه به مرکز تعویض پلاک موتور سیکلت، حتما باید هر دو فرد مالک قدیمی و مالک جدید وسیله نقلیه شخصا حاضر باشند. البته در صورتی که امکان حضور یکی از آن‌ها وجود ندارد، فردی که وکالت قانونی دارد نیز می‌تواند با وی جایگزین شود.

علاوه بر تعویض و تغییر پلاک، مراحل انجام برخی خدمات دیگر مانند دریافت مدارک المثنی برای وسیله نقلیه، تعویض ارکان وسیله نقلیه مانند اتاق، شاسی، موتور و رنگ نیز شرایط یکسان دارند. یعنی برای استفاده از هر یک از این خدمات نیز باید مراحل مشابهی را طی کنید. برای این کار می‌توانید ابتدا از سایت نوبت دهی کار خود را آغاز کنید.

در این مطلب از وب سایت آیین نامه رانندگی به بررسی چند و چون و روش تعویض پلاک موتور سیکلت پرداختیم. این امر با توجه به افزایش خرید و فروش وسائط نقلیه کارکرده و نو در سطح کشور به یک نیاز تبدیل شده است. با طی کردن مراحلی که در این پست ذکر شد، می‌توانید به سادگی و بدون هدر رفت زمان ارزشمندتان، پلاک را تعویض و مالکیت وسیله را انتقال دهید.

آیا در این زمینه تجربه خاصی دارید؟ مشتاقانه در انتظار نظرات و تجربیات ارزشمند شما هستیم.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Fill out this field
Fill out this field
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.
You need to agree with the terms to proceed